Mindfulness jako záchranný kruh

Způsob života se stále zrychluje. Na člověka jsou kladena mnohá očekávání a jeho každodenní život je naplněn povinnostmi. Odpočinek, klid a pohoda, to vše se odehrává pouze v našich představách. Co když to ale může být jinak a my si do našich všedních dní dokážeme vlastním přičiněním vnést trochu toho, čeho se nám nedostává? Chcete se dozvědět víc?

starosti, podráždění a žádná radost

Poznáte se v následujícím textu? Často máte pocit, že jste vstali levou nohou. Vaše dny jsou plné stresu a křiku, pocitu vyčerpání a zoufalství. Čas trávený s vašimi nebližšími už pro vás není radostí, protože za jejich přítomností nevidíte nic jiného, než další starosti. Jste podráždění a už si ani nepamatujete, kdy naposledy jste dělali něco, co vás doopravdy baví. A když o tom, tak přemýšlíte, už vlastně ani nevíte, CO vás doopravdy baví.

S partnerem se delší dobu míjíte názorově i v čase, děti vám doma spíše překážejí, než aby vás naplňovaly pýchou a odhodláním být pro ně tím nejlepším vzorem, a to vše krát dva (či více) v době lockdownu plného distančních výuk a homeofficů. Jak z toho ven?

Obraťte věci ve svůj prospěch

Jsou vám tyto myšlenky povědomé? Pokud ano, můžete s tím něco udělat a pomoci tak vlastně nejen sobě.

Jestli máte pocit, že jste vyzkoušeli už všechno a stejně nic z toho nefungovalo, chybí vám čas nebo energie něco změnit nebo se vám prostě jen nechce zasahovat do nastavení vašeho života a vlastní mysli, nechte to tak.

Pokud ale máte zájem obrátit věci ve svůj prospěch a naučit se vědomě pracovat s vlastními emocemi, čtěte dále. Protože úvodní kurz mindfulness je určen právě pro vás.

 

Buďte laskavější sami k sobě

V rámci úvodního kurzu mindfulness se naučíte dělat jen to, co je v danou chvíli třeba a soustředit se jen na to, co je opravdu důležité. Náročné situace budete díky vědomému přístupu schopni řešit daleko efektivněji, protože i v těchto kritických chvílích budete schopni najít si čas sami pro sebe, zastavit a rozhodnout se podle aktuální situace. Díky tomu se z vás stane osoba flexibilnější, a to jak ve vztahu k jiným, tak především k sobě samým.

Naučíte se být sami k sobě laskaví a přijmout se takové, jací opravdu jste, což bude zároveň přínosem i pro vaše nejbližší, protože jen ten člověk, který dokáže být laskavý sám k sobě, umí být laskavý i k ostatním.

Díky vědomým reakcím se naučíte nechat věci plynout a přestanete být ovládáni negativními emocemi, jakými jsou například strach, vztek, smutek nebo zoufalství. Vědomí, že dokážete přijmout a zvládnout tyto emoce, zvýší vaši důvěru v sebe sama a pomůže vypořádat se se sebekritikou.  Díky energii, o kterou vás dříve připravoval stres, budete snáze plnit zadané úkoly, v důsledku čehož budete zároveň spokojenější a emocionálně stabilnější.

Co já o tom asi vím?

Já sama jsem dříve kromě studia vysoké školy navíc hodně cestovala, pracovala a k tomu všemu ještě závodně jezdila na snowboardu. Byla jsem pak často ve stresu a přetížená, což vyústilo v časté záněty močového měchýře a nemoci v zimě. Navíc ten pocit, že se mi nic pořádně nedaří.

Stejné akční nastavení jsem si přenesla i do role matky. Všechno zvládnout, být nejlepší, být všude a pro všechny. Po prvním porodu jsem zažívala poporodní deprese a nedokázala jsem ustát tíhu všech očekávání. Po třetím porodu jsem musela zpomalit a přehodnotit svůj dosavadní život.

Byla jsem protivná, unavená, nic mě nebavilo a chtěla jsem být sama, ne obklopena ostatními členy rodiny. Nejkrásnější čas pro mě začínal, když celá rodina ulehla ke spánku. Ale tak nešlo fungovat do nekonečna.

Jaké změny mi pomohly a o co chci podělit?

Trvalá změna, kterou zvládne každý

Začala jsem do svého života přidávat každý den pár minut ticha a klidu. Meditace a práce s dechem mi nešla. Bylo těžké udržet pozornost a strašně jsem se nudila.

Potřebovala jsem jasné a snadno proveditelné instrukce, kotvy, které upoutaly mou pozornost.

Během několika týdnů jsem začala sledovat velké změny. Zvládala jsem se zastavit i v náročnějších situacích a rozhodovat se o své reakci. Uměla jsem najednou snáz popsat své potřeby a hranice. Mindfulness techniky si mě získaly a stala jsem se lektorkou mindfulness a meditací.

 

Reference

Jsem moc ráda, že jsme si na kurzu vyzkoušeli různé praxe (dechová a jiná cvičení), které jsme ihned mohli začít praktikovat a pokračovat v nich už dále sami. A i když je to pro mě začátek, takový "návod" jak se sebou pracovat, tak už nyní po těch několika týdnech online kurzu vnímám větší laskavost k sobě a určité zpomalení, zklidnění.
Tanja
Tento kurz mi přinesl uvolnění, plno návodů jak na sebe. Otevřel mou kreativitu. Daleko víc se ladím na tělo, naslouchám mu, poslouchám své potřeby.
Marta
Víc vnímám a poslouchám svoje tělo, ležím a odpočívám, když se necítím dobře, nepřepínám se a hlavně, že si to potom nevyčítám, že jsem nic nestihla!
Jitka
Já jsem k tomu všemu byla taková dost skeptická, ale už i manžel mi říkal, že prý jak to dělám, že jsem tak v klidu. Jako joo cítím se fakt líp, v dost věcech jsem zpomalila. Např. jsem zvyklá dělat si na každý den to-do listy a jak něco nebylo hotový nebo do toho vlezlo něco dalšího, tak jsem byla jak saň na všechny okolo. Teď si laskavě dovolím něco buď úplně vypustit nebo přesunout. Dokážu pružněji a s klidem reagovat na změny. A taky začínám víc mluvit o svých pocitech, případně popisovat situaci, hlavně směrem k dětem. Takže za mě docela velký změny.
Renáta
Musím říct, že se mi dějí zajímavé věci. Před několika týdny jsem začala více myslet na sebe. Začalo to Tvým kurzem a po dlouhé době jsem se začala věnovat sobě. Co mě hodně fascinuje je to, jak je to vlastně jednoduché, jak stačí si připomenout maličkosti, jak jsme na tohle všechno v té rychlé době zapomněli.
Lenka
Začínám více přemýšlet proč se mi veci dějí, říkám v rodině své pocity a potřeby. Je to velká úleva.
Jitka

Mindfulness online úvodní kurz

Protože všichni máme pocit, že času je málo, bude tento online kurz přesně to, co je v této zrychlené době potřeba.

Jasný, stručný, inspirativní.

Podělím se s vámi o to nejdůležitější, co potřebujete vědět, abyste ulevili své mysli a svému tělu. Jako lektorka mindfulness bych vás mohla zahltit hodinami teorie a příběhů. Ale kdo na to má čas? Navíc to ani není třeba.

Tento kurz je úvodní inspirací v oblasti mindfulness - všímavosti. Obsahuje vše důležité pro to, abyste během několika minut denně mohli vypnout venkovní svět plný povinností a dopřáli si zastavení.

Díky pravidelným krátkým zastávkám se váš život začne pomalu měnit a vy získáte nadhled, větší klid a pohodu. Spolu s tím naroste i vaše laskavost vůči sobě i druhým.

cena kurzu

6 týdnů inspirace pořídíte za 1690Kč 

Kurz si můžete dopřát kdykoliv, je stále otevřený.

Často kladené dotazy:

Jak bude online kurz probíhat?

Na začátku kurzu získáte přístup do členské sekce. Postupně se vám bude otevírat obsah, informace a praxe, které se budeme společně věnovat. Vše budete mít dostupné i nadále po prvním shlédnutí. Teoretická videa budou trvat zhruba 10 minut, praxe vás bude stát 2 - 7 minut denně. Tedy celková vaše časová investice bude 10 minut jedenkrát týdně a 2-7 minut kdykoliv přes den.

Budu mít i nějaké spolužáky a vzájemnou podporu?

Ano, součástí kurzu bude i facebooková skupina, kde se budete moct dělit o své postřehy, zkušenosti a ptát se na jakékoliv dotazy.

Kdy bude kurz startovat?

Kurz bude dostupný od 16.4.2021 a bude otevřený neustále, takže kdykoliv poté jakmile přijde vaše platba za kurz, získáte přístup do členské sekce kurzu a tím i přístup k první lekci.

Co když nemám žádné zkušenosti s mindfulness?

Nevadí. Právě pro vás jsem tento kurz dělala. Se záměrem ukázat, že není potřeba učit se meditovat, trávit duchovní praxí hodiny a hodiny, trápit se tím, že vás to neláká nebo že vám to nejde. Představím vám mindfulness ve stručnosti a srozumitelně, aby vám techniky nadále sloužily ku prospěchu.

Už mám nějaké duchovní zkušenosti, je kurz pro mě?

V uplynulých kurzech mindfulness jsem se setkala s tím, že ženy měly za sebou velké zkušenosti s různými duchovními praxemi. Po našem společném putování většina z nich sdílela nevídané porozumnění tématu a posun v laskavosti vůči sobě samotné i vůči druhým. Takže věřím, že i tak může být kurz přínosem.